ការរំលឹកទ្រឺស្តី
២.១. សញ្ញាណនៃការគ្រប់គ្រងគំរោង
២.១.១. អ្វីទៅជាគំរោង?
និយមន័យទី១: គំរោងគឺជាសកម្មភាពដែលមានទំនាក់ទំនងគ្នាហើយប្រើប្រាស់ថ
វិកា ធនធានមនុស្សមួយកំនត់នៅក្នុងរយ:ពេលមួយជាក់លាក់ ដើម្បីទៅសំរេចទិសដៅដែលបានកំ
ណត់ ។ (សៀវណែនាំស្តីពីការអនុវត្តន៏គំរោងមូលនិធិ ឃុំសង្កាត់ ខែឧសភា ឆ្នាំ2005)។
និយមន័យទី២: គំរោង គឺជាដំណើការនៃការតងារដើម្បីសំរេចគោលដៅក្នុងកំឡុងពេលដំណើរការគំរោងឆ្លងកាត់ដំណាក់កាលច្បាស់លាស់ជាច្រើនដែលគេហោថាវដ្តគរោង ហើយការងារ មនុស្ស អង្គភាពនិងធនធានដ៍ទៃទៀតផ្លាស់ប្តូរនៅពេលគំរោងរំកិលពីដំណាក់កាលមួយទៅដំណាក់កាលបន្តបន្ទាប់ (លោក ចន អ៊ិម និចលាស សៀវភៅគ្រប់គ្រងគំរោងសំរាប់ពាណិជ្ជកម្ម និងបច្ចេកទេស ជំពូកទី1 ទំព័រទី2 បោះពុម្ពលើកទី2 ឆ្នាំ2003)។
ដោយសាតែគំរោងមាននិយមន័យថា បណ្តោះអាសន្ននោះអ្នកគ្រប់គ្រងគំរោងដោយកំ
ណត់ពេលវេលា ថវិការ កំលាំងពលកម្ម និងធនធានផ្សេងៗទៀតដែលត្រូវលៃទុក។ បន្ថែមពីនេះទៀតសារតែលទ្ធផលគំរោងស្ថិតនៅក្នុងផលិតផលសេវាកម្មដែលល្អប្រសើរ។ គមរោងត្រូវបានគេ
រៀបចំដាក់បញ្ចូលតាមដំណាក់កាលជាក់លាក់ដែលសមស្របបំផុតសំរាប់ធ្វើការវិវត្តន៍ឈានទៅរកលទ្ធផលល្អប្រសើរ។ ដំណាក់របស់គំរោងបង្កើតបានជាវត្តគំរោង។
២.១.២.តើការគ្រប់គ្រងគំរោងកើតឡើងដូចម្តេច?
គំរោងគឺជាដំណើរសុំអ្វីមួយដែលមានផែនការជាក់លាក់គ្រោងទុករួចជាស្រេច ។ ការគ្រប់គ្រងគំរោងត្រូវបានគេធ្វើឡើងចាប់តាំងទសវត្ស 1960 ហើយបន្តរហូតដល់បច្ចុប្បន្ននេះ។
តំរូវការក្នុងការអនុវត្តន៍គំរោងត្រូវបានយកមកប្រើប្រាស់គ្រប់ស្ថាប័នរដ្ឋ និងឯកជនទៅតាមល័ក្ខ
ខ័ណ្ឌតំរូវការងារ។
ការគ្រប់គ្រងគំរោងគឺជាកិច្ចអនុវត្តន៍នូវចំណេះដឹង ជំនាញ វិធីនៃការពិព៍នា កាចាត់ចែងនិងត្រួតពិនិត្យទៅលើនៃដំណើរការនៃគំរោងផ្សេងៗ ជារួមបញ្ចូលទាំងតំណើរការផែនការ ទំនៃគំរោង ការចាត់តាំង ការរៀបចំបុគ្គលិក ការដឹកនាំ និងការត្រួតពិនិត្យលើការអភិវឌ្ឍន៍និងអាចទទួលបាននួវប្រព័ន្ធចំណាចតិចដែលស្របទៅតាមពេលវេលា។
ការគ្រប់គ្រងគំរោង គឺជាវិន័យនៃផែនការ ការៀបចំ និងការចាត់ចែងប្រភពធនធានដើម្បីនំទៅរកភាពជោគជ័យ ចញ្ចប់ពីគោលដៅ និងទិសដៅគំរោងជាក់លាក់។ គំរោងគឺជាការខិតខំប្រឹងប្រែងមានទីបញ្ចប់ ការចាប់ផ្តើម និងកាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់ពិតប្រាកដ។ គំរោងផែនការក៏ត្រូវការរៀបរាប់ពីការប្រតិបត្តិការងារការគ្រប់គ្រង និង ការត្រួតពិនិត្យផងដែរ ហើយត្រូវតែឆ្លើយតបទៅនិងសំណួរដូចខាងក្រោម:
និយមន័យទី១: គំរោងគឺជាសកម្មភាពដែលមានទំនាក់ទំនងគ្នាហើយប្រើប្រាស់ថ
វិកា ធនធានមនុស្សមួយកំនត់នៅក្នុងរយ:ពេលមួយជាក់លាក់ ដើម្បីទៅសំរេចទិសដៅដែលបានកំ
ណត់ ។ (សៀវណែនាំស្តីពីការអនុវត្តន៏គំរោងមូលនិធិ ឃុំសង្កាត់ ខែឧសភា ឆ្នាំ2005)។
និយមន័យទី២: គំរោង គឺជាដំណើការនៃការតងារដើម្បីសំរេចគោលដៅក្នុងកំឡុងពេលដំណើរការគំរោងឆ្លងកាត់ដំណាក់កាលច្បាស់លាស់ជាច្រើនដែលគេហោថាវដ្តគរោង ហើយការងារ មនុស្ស អង្គភាពនិងធនធានដ៍ទៃទៀតផ្លាស់ប្តូរនៅពេលគំរោងរំកិលពីដំណាក់កាលមួយទៅដំណាក់កាលបន្តបន្ទាប់ (លោក ចន អ៊ិម និចលាស សៀវភៅគ្រប់គ្រងគំរោងសំរាប់ពាណិជ្ជកម្ម និងបច្ចេកទេស ជំពូកទី1 ទំព័រទី2 បោះពុម្ពលើកទី2 ឆ្នាំ2003)។
ដោយសាតែគំរោងមាននិយមន័យថា បណ្តោះអាសន្ននោះអ្នកគ្រប់គ្រងគំរោងដោយកំ
ណត់ពេលវេលា ថវិការ កំលាំងពលកម្ម និងធនធានផ្សេងៗទៀតដែលត្រូវលៃទុក។ បន្ថែមពីនេះទៀតសារតែលទ្ធផលគំរោងស្ថិតនៅក្នុងផលិតផលសេវាកម្មដែលល្អប្រសើរ។ គមរោងត្រូវបានគេ
រៀបចំដាក់បញ្ចូលតាមដំណាក់កាលជាក់លាក់ដែលសមស្របបំផុតសំរាប់ធ្វើការវិវត្តន៍ឈានទៅរកលទ្ធផលល្អប្រសើរ។ ដំណាក់របស់គំរោងបង្កើតបានជាវត្តគំរោង។
២.១.២.តើការគ្រប់គ្រងគំរោងកើតឡើងដូចម្តេច?
គំរោងគឺជាដំណើរសុំអ្វីមួយដែលមានផែនការជាក់លាក់គ្រោងទុករួចជាស្រេច ។ ការគ្រប់គ្រងគំរោងត្រូវបានគេធ្វើឡើងចាប់តាំងទសវត្ស 1960 ហើយបន្តរហូតដល់បច្ចុប្បន្ននេះ។
តំរូវការក្នុងការអនុវត្តន៍គំរោងត្រូវបានយកមកប្រើប្រាស់គ្រប់ស្ថាប័នរដ្ឋ និងឯកជនទៅតាមល័ក្ខ
ខ័ណ្ឌតំរូវការងារ។
ការគ្រប់គ្រងគំរោងគឺជាកិច្ចអនុវត្តន៍នូវចំណេះដឹង ជំនាញ វិធីនៃការពិព៍នា កាចាត់ចែងនិងត្រួតពិនិត្យទៅលើនៃដំណើរការនៃគំរោងផ្សេងៗ ជារួមបញ្ចូលទាំងតំណើរការផែនការ ទំនៃគំរោង ការចាត់តាំង ការរៀបចំបុគ្គលិក ការដឹកនាំ និងការត្រួតពិនិត្យលើការអភិវឌ្ឍន៍និងអាចទទួលបាននួវប្រព័ន្ធចំណាចតិចដែលស្របទៅតាមពេលវេលា។
ការគ្រប់គ្រងគំរោង គឺជាវិន័យនៃផែនការ ការៀបចំ និងការចាត់ចែងប្រភពធនធានដើម្បីនំទៅរកភាពជោគជ័យ ចញ្ចប់ពីគោលដៅ និងទិសដៅគំរោងជាក់លាក់។ គំរោងគឺជាការខិតខំប្រឹងប្រែងមានទីបញ្ចប់ ការចាប់ផ្តើម និងកាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់ពិតប្រាកដ។ គំរោងផែនការក៏ត្រូវការរៀបរាប់ពីការប្រតិបត្តិការងារការគ្រប់គ្រង និង ការត្រួតពិនិត្យផងដែរ ហើយត្រូវតែឆ្លើយតបទៅនិងសំណួរដូចខាងក្រោម:
- តើបញ្ហាអ្វីដែលត្រូវបានលើកឡើងដោយគំរោង? ហេតុអ្វីបានវាចំបាច់អោយមានការឧបត្ថម?
- តើការងារអ្វីដែលត្រូវធ្វើទៅតាមគំរោង? តើផលិតផលអ្វីជាំសំខាន់?
- តើនណាជាប់ពាក់ព័ន្ធ ហើយតើពួកគេនិងទទួលខុសត្រូវក្នុងគំរោងដូចម្តេច?
- តើគំរោងប្រើរយះពេលប៉ុន្មាន? ហើយតើពេលណាវានិងមានប្រយោជន៍? តើវានិងមានភាព រឹងមំានៅពេលណា? តើវានិងត្រូវបញ្ចប់នៅពេលណា?
រូបទី ២.១. គំនូសតាងការរៀបចំគំរោង(រូបក្នុងសៀវភៅ)
នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះការគ្រប់គ្រងត្រូវបានគេធ្វើឡើងជារាងការ៉េ ដែលរួមមាន ពេលវេលា ចំណាយ ទំហំ គុណភាព និងក្តីសង្ឃឹមរបស់អតិថិជនដែលត្រូវបានដាក់ជាកណ្តាល។
រូបទី ២.២.គំនូសតាងរៀបចំគំរោង(រូបក្នុងសៀវភៅ)
២.១.៣. គោលបំណងនៃការគ្រប់គ្រងគំរោង
ការគ្រប់គ្រងគំរោងគឺដិម្បីធានាអោយបានសំរេចតាមទិសដៅដែលបានគ្រោងទុកក្នុងនោះរួមមានការលៃទុក កាលបរិច្ឆេទនិងថវិការសំរាប់:
ការគ្រប់គ្រងគំរោងមិនជាកាតព្វកិច្វតូចទេ វាមានការចាប់ផ្តើមនិងបញ្ចប់ វាមិនមែនជាដំណើរកាមិនចេះចប់នោះឡើយ គេប្រើឧបករណ៍មកវាស់ ឬកំណត់យ៉ាងពេញលេញនូវផ្លូវនិងភារកិច្ចរបស់វា។ វាជាការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងបង្កីនឪកាសជោគជ័យ តែគំរោងត្រូវតែផ្តល់ជូនឲទាន់ពេលវេលា ហើយស្ថតក្នុងរវាងការចំណាយ មានទំហំ និងដែនកំណត់ច្បាស់លាស់ត្រូវតែផ្តល់ផលល្អដល់អ្នកទទួលផលពីគំរោង៊
- ការទំនាក់ទំនង
- ការជួបប្រជុំ
- ការពិនិត្យសើរើជាថ្មី
- ការអនុញ្ញាតិ
- ការរក្សាទុកឯកសារ
- ការត្រួតពិនិត្យនិង
- ការសង្កតទៅលើការទំនាក់ទំនងគ្នារវាងបុគ្គលិកម្នាក់ទៅបុគ្គលិកម្នាក់ទៀត